Havana en Home sweet home!

5 maart 2017 - Vlaardingen, Nederland

Hoi!

Hier Mier vanuit het koude Vlaardingen. Gelijk weer met beide benen op de grond. Vooral toen ik gisteravond Beaufort zag en het grottenwerk van Beau van Erven Doorns bekeek. Lees dan mijn verslag maar niet over de grotten van Cuba! Haha
De laatste dag in Havana was lekker relaxt, niets meer op de agenda dus lekker door achterafstraatjes lopen en plaatjes schieten. En vlak voor we weg gingen en weer bij de casa aankwamen nog geslaagd voor een schilderij!
Terugreis is ook goed verlopen en het was zalig om weer in mijn eigen bedje te slapen. Ik roep altijd dat het lekkerste van vakantie het thuiskomen is en dat vond ik nu ook weer. Erg genoten van Cuba, maar super fijn om weer in eigen huis en bij familie en vrienden te zijn.

Mier xxx

Vrijdag 3 maart 2017
Gisteravond na aankomst nog geprobeerd om bij El Floridita te eten, maar daar was de keuken gesloten. We zijn weer bij de pizzeria beland, want die was wel heel lekker. De casa ligt in de straat van Plaza Vieja naar het Capitol. Klinkt mooi, maar het is een zeer verwaarloosd straatje, maar dat heeft wel zijn charmes. Het meisje van de casa belt nog even voor me naar La Guarida. We hadden eerst een poging gedaan om voor gisteravond te reserveren, maar toen zaten ze vol. Via de mail nog geprobeerd om er vandaag te kunnen lunchen, maar daar geen reactie op. Na het telefoontje weten we het zeker, de reservering is niet doorgekomen en ze hebben geen plek meer. Het restaurant is bekend van de film “Fresa y Chocolata” en het bezoek van The Rolling Stones. We ontbijten op het dakterras en gaan dan lopen. Heerlijk om geen doelen meer te hebben. We struinen de hoofd- maar vooral ook de bijstraten door. Op zoek naar oldtimers en mooie straatbeelden om nog wat foto’s te maken. We pakken ook nog wat souvenirwinkels, want het laatste geld moet opgemaakt worden. Hihi We nemen net na 12 uur (dan mag het!) een daiquiri bij El Floridita (zijn we daar eindelijk ook geweest). Hier kwam ook de good old Hemmingway, maar is ook de daiquiri uitgevonden. Ze worden met series gemaakt. Ik vraag eerst nog de drankenkaart aan de mevrouw, maar in “de wieg van de daiquiri” ga je natuurlijk niet aan de pina colada, dus ik doe met de massa mee. Ze vragen er 6 CUC (6 euro) voor, dus dat zaakje loopt goed! Haha
We komen vlak bij het Capitol de Engelsen weer tegen, heerlijke mensen!
We lunchen op Plaza Vieja en zitten op een balkonnetje op de eerste etage, goed overzicht en lekker op de wind. Na nog wat straatjes gaan we richting de casa en ik zeg tegen Lilly : “let op, in het winkeltje onder de casa ga ik “mijn schilderij” vinden”. En het is nog echt zo ook. Weet nog niet zeker of ik hem ga ophangen, maar het is er wel eentje met een stijl die je niet vaak ziet, dus dat wil ik wel.
We nemen ons laatste drankje in de kroeg onder de casa. Klein hok met veel muziek binnen. Meestal gaan we dan een deurtje verder om de muziek als achtergrond te horen, maar nu nemen we naast nog 4 toeristen plaats tegenover de 6-koppige band! We vinden het een gepast afscheid van een heerlijk land!

Om 18 uur worden we door een roodwitte Chevrolet opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Voor het eerst hebben we temperament in het verkeer en gelukkig zit ik zelf niet achter het stuur! Haha

Op het vliegveld maken we de laatste CUC’s op en ik koop een Snickers voor 1,85!!

Zaterdag 4 maart 2017
We hebben een voorspoedige vlucht naar Madrid gehad, daar een paar uurtjes rond hangen en dan de vlucht naar Amsterdam. Iets later weg en netjes ingevlogen. Ik word opgehaald door Leo en Romi. We kunnen gezellig bijkletsen in de auto. Bij ma staat een Hollands “prakkie” klaar, dus Home Sweet Home!!
Morgen mijn verslag bij onbeperkt internet plaatsen en bij Niek eten, zie ik haar ook weer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria/ma:
    6 maart 2017
    Het zit er echt weer op............
    Jammer dat je gammel bent thuisgekomen maar je kunt al weer uitkijken naar je volgende trip :-)
    Met plezier je verhalen gelezen hoor XXX